Матеріали досвіду

Повна назва закладу освіти  - ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище»
Адреса закладу – вул. Заводська, 9, м. Запоріжжя, 69035
Телефон – (099) – 019 – 77 - 31; (096) - 315 - 848 - 6
Автор досвіду – Войтюк Тетяна Миколаївна, ДНЗ «Запорізьке вище професійне училище», викладач спецдисциплін І категорії.
Базова модель досвіду
В освітньому закладі особливе місце займають такі форми занять, які забезпечують активну участь в уроці кожного учня, підвищують авторитет знань і індивідуальну відповідальність за результати навчальної праці. Ці завдання можна успішно вирішувати через технологію ігрових форм навчання. В.П. Беспалько в книзі «Складові педагогічної технології» дає визначення педагогічної технології, як систематичне втілення на практиці заздалегідь спроектованого навчально-виховного процесу.
Ігрові форми навчання дозволяють використовувати всі рівні засвоєння знань: від репродуктивної ї діяльності до творчо-пошукової діяльності.
Ефективність економічної освіти визначається багато в чому тими педагогічними технологіями, які використовуються в професійному навчальному закладі.
Відсутність цільових педагогічних досліджень в області ігрових технологій економічної освіти учнів гальмує її широке впровадження в навчально-виховний процес професійного навчального  та загально навчального закладу. Дане протиріччя показує актуальність теми роботи: «Впровадження ігрових освітніх технологій із використанням  Інтернет ресурсів при вивченні  дисциплін економічного напрямку».
Пошуки нових форм економічної освіти пов'язані сьогодні із розробкою і впровадженням ефективних технологій, в тому числі і ігрових.
Теоретичне обґрунтування досвіду запровадження ігрових освітніх технологій є системний, особистісно-зорієнтований та діяльнісний підходи до побудови дидактичних процесів.  Протягом усієї історії людства феномен гри привертав до себе увагу багатьох науковців, наприклад, відомих психологів ХХ століття – Л.С. Виготського, О.М. Леонтьєва, С.Л.Рубінштейна, Д.Б. Ельконіна, В.В. Зіньківського, О.В. Запорожця, та ін. Ці вчені розробили теоретичні засади історичного походження гри, її соціальної сутності та психологічного механізму.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінованим.
Інформаційно-педагогічна модель досвіду
Метою вивчення даної теми є дослідження сучасних ігрових технологій, в тому числі, і використанням Інтернет ресурсів в навчальному процесі; і через підвищення зацікавленості учнів до економічних знань домогтися кращого засвоєння навчального матеріалу, розвитку розумової діяльності, аналітичних здібностей учнів і, як результат, - підвищення якісної успішності.
Об'єкт дослідження - процес навчання учнів системи професійно-технічної освіти
Предмет дослідження - ігрова технологія, в тому числі, і використанням Інтернет ресурсів у процесі вивчення спецдисциплін економічного напрямку у професійній освіті.
Гіпотеза дослідження: систематичне використання ігрової технології сприятиме значному підвищенню результативності економічної освіти учнів, цілісному  та системному засвоєнню сучасних економічних знань, формуванню критичного економічного мислення, оволодінню первинними навичками і вміннями практичної економічної діяльності.
Сьогодні більшість матеріалів з ігрових технологій навчання призначена для шкільної освіти, а систематизованих матеріалів, які розкривають можливості, методику та особливості використання ігрових технологій у професійно-технічну освіту – досить мало; і ще менше їх - за методикою використання ігрових форм навчання на уроках економіки.  Адже саме установи системи ПТНЗ частіше за інших стикаються з проблемою низької мотивації учнів, у яких не вистачає теоретичної і практичної грамотності.
Щоб усунути цю ваду, мною була зроблена спроба узагальнити наявні теоретичні напрацювання та практичні матеріали щодо використання ігор на уроках спецдисциплін економічного напрямку. При написанні роботи я використовувала власний досвід застосування ігор та ігрових прийомів, в тому числі, із використанням Інтернет ресурсів на своїх уроках.
Додаток 4 - приклади  дидактичних кросвордів
Кросворд на тему «Грошові системи»
Кросворд на тему "Кредит"
Кросворд на тему "Податки"
Кросворд на тему «Нацiональна економiка»
Кросворд на тему "Перевiрка дiлових партнерiв"
Кросворд на тему "Споживання"
Кросворд на тему «Підприємство»
Кросворд на тему "Ринок"
Кросворд на тему «Трудові ресурси»
Кросворд з предмету «Економіка підприємства»
Додаток 5 - приклади  ребусів
Додаток 7 - розроблені і апробовані сценарії деяких ігор

Комментариев нет:

Отправить комментарий